Doorgaan naar hoofdcontent

Eric


Afgelopen zondag had ik mij al diverse keren verheugd op de avond. De dag verliep den beetje loom. Ik had nergens zin in. Ik voelde me lamlendig dat overkomt mij gelukkig zelden maar de avond maakte het goed. Heerlijk gesetteld in mijn luie stoel in de studeerkamer een lekker drankje erbij en wat lekkere snacks.

Zomergasten
Sinds enkele jaren volg ik het programma zomergasten. Nu ben ik geen tv mens maar dit programma vind ik soms de echt de moeite waard. Ik vind het leerzaam om eens iemand te bestudeerden die soms van een andere planeet lijkt te komen. Er zijn mensen die ik niet begrijp en ik doe echt mijn best om iemand te volgen. Er zijn ook mensen waar ik het niet meeeens bent. Dat vind ik geen probleem je hoe niet allemaal hetzelfde te vinden. Zondagavond was er een gast waar ik zeker niet altijd mee eens bent maar ik snapte hem wel.

Eric
De minister van  economische zaken en klimaat is een beta man. Zelf ben ik meer een gamma man. Maar zijn manier van denken en handelen loopt redelijk synchroon met mij. Ik vind het een interssant politicus al zal ik hem nooit op hem stemmen. Het gaat mij meer om de persoon. De gekozen fragmenten met de uitleg vond ik echt de moeite waard te kijken. Voor mij is het denk ik wel de Zomergast van het jaar. Leuk de bespiegeling en reflectie. Heel herkenbaar was het eerste fragment met de tent. Hoewel ik niet op vakantie ga. Ik kan eindeloos redeneren en filosoferen over keuzes maken. En daarbij extreme opvattingen innemen. Het kan natuurlijk ook zijn als je iemand een beetje bewonder dat je dan onvoldoende objectiviteit mist maar dat neem ik maar voor lief.

180 minuten
Na de uitzending ben ik gaan slapen. Voordat ik ging slapen dacht ik: Welke levenslessen heb ik geleerd van deze man.
  • De les dat het altijd beter kan.
  • Dat je soms scherpe keuzes moet maken.
  • Dat je er moet zijn en tijd vrij maakt voor de mensen direct om je heen.

Reacties