Doorgaan naar hoofdcontent

Kringlooptour

Vroeger kwam ik regelmatig bij de plaatselijke kringloop. Ik kocht er regelmatig spullen voor mijn huis. Ik heb veel meubels van de kringloop. gekocht. Sommige heb ik opnieuw gelakt. Nu mijn vakantie is begonnen leek het mij leuk om weer eens naar de kringloop te gaan.

Kringloop A
Gepakt met een lijst met boeken met titel en auteur, fietste ik naar de kringloop in mijn dorp. Ze hebben daar een redelijke boekenafdeling. Al snel dacht ik dat ik gek werd. Het was er een zootje. Ik snap best dat het niet helemaal perfect hoef te zijn maar hier stond echt alles door elkaar. Er waren een paar hoeken met een paar soorten. Maar de meeste kasten waren gewon vol gemaakt met wat er blijkbaar binnen kwam. Aangezien ik een lange lijst heb en ik graag gestructureerd te werk ga. Was dit voor mij geen pretje. Ik heb mijzelf een uur gegeven en toen ben ik zonder ook maar één boek gevonden heb weer naar huis gegaan. Het was een lichte teleurstelling.

Kringloop B
Nu laat ik mij niet zomaar uit het veld slaan. Ik dacht als ik nu eens naar een andere kringloop ga? Dat leek mij wel een leuk idee. Lekker een stukje fietsen en rond neuzen. Ik wil alleen boeken kopen die op mijn lijst staan. Met als uitzondering als ik een boek tegen kom die heel erg bij mij past dan mag het ook. Ik ben anders bang dat ik heel veel boeken koop en die niet leest. Ik kan nu al heel de vakantie non-stop lezen. Wat ongelezen boeken betref. Op naar de tweede kringloop. Mijn verwachtingen waren wat lager als bij kringloop A dus ik fietste naar het stadje waar de kringloop was. De boekenafdeling was echt heerlijk op orde. Het zocht heerlijk en na 1,5 uur heb ik toch wel bijna alle titels gescand. Helaas geen enkel boek van mijn lijstje, wel een boek die niet op mijn lijstje stond maar ik wel graag wil gaan lezen. 

Kringloop C
Nu had ik de smaak te pakken. Nu deze week zo warm wordt ben ik afgelopen maandag naar de volgende kringloop geweest. Deze was iets verder weg. Een kilometer of 16. rijden. Weer heerlijk op mijn fietsje lekker vroeg vertrokken. Ik kom wel eens vaker  bij deze kringloop als ik bij vrienden in de buurt ben. Dit is een bedrijf dat dit runt en de andere kringlopen zijn van goede doelen. Ik heb wel een eens paar pareltjes eruit kunnen vissen. De boekenafdeling is goed gesorteerd en met enige regelmaat wordt er ook opgeruimd. Nu had ik weer geen boeken die op mijn lijstje staan. Dat heeft denk ik te maken dat ik dit redelijke speciale boeken zijn. In het algemeen is het toch de mainstream wat je tegen komt. Wel heb ik twee leuke boeken gevonden waarvan één echt wel weer een pareltje. Nu ik de smaak te pakken heb ga ik binnenkort naar de volgende kringloop. Die is wat verder weg. Ik heb ook nog een doos met spullen staan. Wellicht ga ik dit met de auto wegbrengen en gelijk even speuren.

Mededeling
Als laatste nog een mededeling. In de vakantie weet ik niet of ik zin heb om elke week een blog te schrijven. Wellicht ga ik leuke blog opzoeken die ik al eerder heb geplaats. Als het zo is dan ga ik dit erbij vermelden.

Reacties