Doorgaan naar hoofdcontent

Reflectie op rust



De afgelopen periode heb ik nagedacht over rust. Doe ik nog de juiste dingen? Ik vond het leuk om mij eens in dit onderwerp te verdiepen. Een paar dingen wil ik ook met jullie delen.

Schermtijd
Voor mijn werk ben ik bijna heel de dag bezig met een beeldscherm. Ik vind dat ik privé te veel tijd ook met schermen bezig ben. Ik ga hiervoor een zoeken naar een nieuwe balans.

Actief bezig zijn
Even buiten de tuin doen. Een rondje wandelen of fietsen. Fietsen naar mijn werk. Pilatus oefeningen. Ik heb behoefte om meer te doen en lekker bezig zijn. Dit is goed voor lichaam en geest.

Minimaliseren
Nooit verwacht dat ik een minimalist zou worden. Door de opruimactie aan het begin van het jaar is mij dit wel goed bevallen. Ook goed nadenken over wat je koopt. Minder spullen kopen. Ik ben nog veel aan het leren op dit vlak.

Bloggen
In maart was ik begonnen met de zaterdag blog een maandthema te kiezen. Ik vond het lastig en was na blog 2 al een beetje klaar en moest er toen nog 3. Dat moeten vind ik het meest vervelend. Ik moet te veel van mijn zelf. Niemand verplicht mij om 2 blogjes per week te maken behalve ik zelf. Dus ik heb besloten om de woensdag blog te blijven doen en zaterdag alleen als ik zin heb. Gewoon even kijken of dat beter werkt.

Derde Nee fase.
Elke kleuter en puber heeft een periode van Nee zeggen en of weigeren. Ik ga dit nu voor de derde keer doen. Geen nieuwe commissies. Geen nieuwe opdrachten. Ik doe niet meer mee. Ik vind dit heel lastig maar ik hoop dat mijn dat een stukje ruimte en vrijheid geeft.

De ideale werkweek
Eén opdracht die ik gedaan heb wil ik met jullie delen. Ik heb een blad gepakt met alle dagen van de week en mijn ideale 'werk' week ingedeeld. Met werk bedoel ik alles wat ik maar leuk vind om te doen. Ik heb bewust niet gekeken naar geld of het concreet mogelijk is. Met de uitkomst ben ik actief aan de slag gegaan. Ik heb dit zo concreet mogelijk gemaakt. En ga eraan werken om dit stapje voor stapje op de langer termijn te realiseren. Wellicht is het voor u / jou ook een middel om duidelijkheid te krijgen op wat je precies gaan doen.

Reacties