Doorgaan naar hoofdcontent

Minder doen in meer tijd


Timemanagement leert altijd dat je meer kunt doen in minder tijd. Op dit moment ben ik behoorlijk bezig met mijn doelen. Het moeilijkste punt is tijd en geld voor de langeretermijn. Ik lees en herlees weer de bekende boeken hierover.

Veranderd
Leuk is het om te merken dat ik ben veranderd. Ik stel andere doelen. Neem betere besluiten met minder open eindjes. Toch zijn veel van mijn waarden en missie en visie nauwelijks veranderd en toch is het wel anders. Dat heeft denk ik te maken met de leeftijd. Je gaat bij het ouder worden weer op een hernieuwde manier naar je leven kijken.

Minder doen
Ik wil minder gaan doen. Op dit moment heb ik vele taken en verantwoordelijkheden. En ik merk dat mijn agenda gewoon te vol is. Dat is voor een periode niet erg maar altijd dat is niet gezond. Dus heb ik een lijst gemaakt met al mijn rollen. En ben aan het kijken wat ik kan gaan schrappen.

Beeldschermtijd
Bij het nadenken over mijn tijdindeling kwam ik ook uit dat ik veel achter mijn schermpjes zit. Als ik dan toch bezig ben laat ik dan dit ook beet pakken. Ik heb veel apps verwijderd. Ik heb veel YouTube abonnementen opgezegd. Ik denk beter na voordat ik een zoek sessie start. Het moeilijkste vind ik op de momenten dat ik mij verveel. Juist op die momenten is het zeker niet nodig om met een beeldscherm bezig te zijn. Dus ik zoek nu nieuwe offline hobby's en ik ga nog meer dingen terug van online naar offline.

Conclusie
Dus ik ga het pad bewandelen van consuminderen en digiminderen in ruil voor meer tijd en lagere maandlasten. Deze week heb ik mijn agenda een aantal momenten geblokt om na te denken hierover.

Reacties