Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn zorgverzekering 12,3 % duurder

Elk jaar is het ongeveer hetzelfde liedje. Net voor Prinsjesdag lekt het uit dat de premie voor de zorgverzekering volgend jaar stijgt. Net na Prinsjesdag komt DSW als eerste met de nieuwe premie en die valt vaak mee. Dan is het even stil en net voor de deadline komen alle premies.

Keuze 2019
Maandagavond kwam de mail 11:56 binnen. 4 minuten voor de uiterste tijd werd de premie bekend gemaakt van mijn zorgverzekering. Ziezo select. Ik heb even gekeken naar de premie. Die is € 79,95 per maand. Ik betaal mijn zorgverzekering met het hoogste eigenrisico per jaar. Dan heb ik nog een korting van 2%. Het geld heb ik op de plank liggen dus dat is makkelijk meegenomen. Ik heb mijn zorgaanbieder nog gecheckt of ze daarmee een contract hebben in de ziekenhuizen in mijn omgeving. Gelukkig is het bekend. Ik check het over een paar weken nogmaals en verwerkt dit nieuwe bedrag in de begroting van volgend jaar. Ook verwacht ik nog een aanbieding  van mijn werkgever met meestal een scherpe aanbieding van een collectieve verzekering. Tot nu toe is die altijd iets duurder dan deze optie.

Jaarpremie
Dit jaar betaalde ik per jaar € 837,50. Volgend jaar wordt dat € 940,21. Dat is een stijging van € 102,71. Dat is een forse premie stijging. Ook de andere budget polissen maakte een vergelijkbare stijging. Mijn streven is om de goedkoopst mogelijke polis te hebben. Het is niet anders. Ik ben dankbaar dat ik nog gezond ben zo ver ik weet en dat we in een land leven met een goede gezondheidzorg. Het kan altijd beter en er zijn beste wel punten van zorg en aandacht maar als je het vergelijkt met onze medewereldburgers mogen we zeker niet eindeloos klagen.

Reacties