Doorgaan naar hoofdcontent

Kwartaaloverzicht beleggen Q3 2018

Eind december 2017 heb ik mijn eerste EFT gekocht. Via de Giro heb ik een beleggingsrekening geopend en heel het jaar door investeer ik elke maand € 100. Elke kwartaal geef ik een update. 

Het derde kwartaal
Alles ging voorspoedig uiteindelijk bleef het saldo staan op 1 oktober op € 1045,14.

Strategie
Mijn strategie is voor dit jaar om alleen in aandelen te investeren met elke maand € 100. Ik koop alleen de Vanquard FTSE All World UCITS EFT. Het geld wat overblijft blijft gewoon staan op de rekening en als ik voldoende gespaard heb koop ik 2 stukken.

Aankopen
In december heb ik mijn eerste aankoop gedaan. Elke maand komt daar dus € 100 bij. Nu heb ik € 1000 geïnvesteerd.

De cijfers
Totaal geïnvesteerd: € 700
Rendement Q1 (01-04-2018) € -12,16 in procenten -3,04%
Rendement Q2 (01-07-2018) € 12,28 in procenten 1,75%
Rendement Q3 (01-10-2018) € 45,14 in procenten 4,5%

Rendement
Een positief rendement is altijd leuk maar ik ga voor de lange termijn. Al ben ik wel blij met dit rendement.

Mijn ervaring
Vrijwel dagelijks check ik mijn aandelen. Altijd 1 keer per dag nadat de handel is afgesloten. Hoewel mijn rendement geheel verdampt is de afgelopen dagen. De koersen zijn hoog en aandelen zijn nog altijd duur. Ik blijf gewoon vasthouden aan mijn strategie en heb daar vertrouwen in.

Reacties