Doorgaan naar hoofdcontent

Het ontbrekende puzzelstukje.


Wonderlijke combinatie
Bij de boekenmarkt in de kerk vertelde een man bij het afrekenen van mijn stapelboeken. Dat hij het een wonderlijke combinatie vond. Persoonlijk zit ik er niet direct op te wachten, wat iemand vindt van mijn aankopen. Het was een goed bedoelde oprechte opmerking. Ik herinnerde het zinnetje pas weer toen ik tevreden naar mijn huis toe fietste.

Perfect leven als single
Die avond was er een feestje. Ik ben niet echt van de feestjes, maar daar was het reuze gezellig. Het gesprek ging over het goede leven. Jeugdvrienden gaven aan dat ze nooit verwacht hadden dat ik zo lang single zou blijven. Maar dat ik wel een perfect leventje heb wat helemaal bij mij past. Dit was oprecht en positief bedoeld. Ik ben ook blij met mijn manier van leven. Daarom ben ik ook niet wanhopig op zoek naar een vriendin. Ik leef met de instelling kom ik iemand tegen, dan zal ik er zeker voor gaan. Maar is het niet zo, dan heb ik er ook vrede mee.

Niet te doorgronden
Op mijn werk kreeg ik onlangs ook een opmerking. We zijn al jaren collega. We kunnen het prima vinden met elkaar maar ik weet nu nooit precies wie je bent. Op het moment dat ik je denkt te kennen blijkt het altijd weer anders te zijn. Je bent gewoon weg niet te doorgronden!

Gevonden puzzelstukje!
Zo maar drie opmerkingen uit mijn omgeving. Ik snap ook lang niet alles. Ik heb er zelf vaak genoeg zelf mee in de knoop gezeten. Tot het moment dat de puzzelstukjes in elkaar pasten. Ik was bezig met een onderzoekje naar leerstijlen en persoonlijkheid testjes. Daarbij zag ik ook een test van de MBTI. De uitkomst van die test was echt een Eye-opener voor mij. Het was voor mij het ontbrekende puzzelstukje dat ik nodig had om inzicht te krijgen in wie ik ben. Hoe ik als persoon in elkaar zit en mijn stijl afwijkend lijkt te zijn. Ik heb namelijk een zeldzaam type persoonlijkheid namelijk INTJ. Op internet best veel hierover geschreven als je interesse in deze test. Het is maar een testje maar ik heb al veel inzicht en plezier  van gehad, omdat ik begrijp hoe ik in elkaar steek en wat mijn sterke en zwakke kanten zijn. Eindelijk was het ontbrekende stukje gevonden. Wat een heerlijk moment was dat!

Reacties

  1. Ik had nog nooit van deze test gehoord, maar was wel nieuwsgierig genoeg om hem gelijk eens te gaan invullen. Wow, dat klopt wel heel erg goed! Ik begrijp dat dit iemands ogen kan openen, en dat ontbrekende puzzelstukje kan zijn! Dank je wel voor het delen hiervan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten