Doorgaan naar hoofdcontent

De melancholie van de laatste vakantiedag.


Afgelopen vrijdag was mijn laatste echte vakantiedag. Afgelopen maandag ben ik weer begonnen met mijn werkzaamheden. Het is altijd een bijzondere dag zo'n laatste vrije dag. Nog intenser als andere dagen beleef je dan de dag. Ik ben niet echt een gevoel mens maar ik werd deze keer echt een beetje weemoedig. Ik heb zo'n heerlijke tijd gehad en dan is het afscheid nemen van deze periode altijd een beetje jammer. Maar goed weer terug naar de laatste vakantie dag. Ik had niet veel op de planning en kon zo een lekker een dagje rommelen, boodschapjes en ditjes en datjes. Dat zijn juist de dagen waarvan ik echt geniet.

Vieren
Gelukkig mag ik terug kijken op een heerlijke vakantie. Het weer was extreem mooi. Ik ben gezond gebleven. Ik heb genoten van de kunst en cultuur en contacten met andere. Wat ik wil leren is om meer vier momenten te creëeren. Dat vergeet ik te vaak. Juist even stil staan bij soms kleinere dingen die juist waarde vol zijn in het leven.  Ik kijk met een goed gevoel en dankbaar terug op de zomer 2018. Ik hoop dat jullie ook een mooiste vakantie hebben of nog krijgen. Uit ervaring weet ik ook dat het een moeilijke periode kan zijn als er zorgen zijn of andere moeilijkheden.

Druk
De eerste week is altijd een schakel-weekje. Ik moet gewoon weer even wennen aan het leefritme. Wat ik prettig vind is dat het huishouden in de vakantie weer helemaal op orde is. Daarmee zijn de avonden nog lekker rustig. Er ligt de eerste maanden een hoge druk op mij. De komende maanden moei ik mij bewijzen of ik voldoende capabel ben in mijn nieuwe baan. Zo ja, dan krijg ik een vastcontract voor 0,5 fte in mijn nieuwe functie. zo nee dan krijg ik ook een vast contract voor 1 fte in mijn oude functie. Dat is best wel spannend er worden terecht harde eisen gesteld. Ik ga zeker mijn best doen!

Nazomer
Om aan het gevoel te ontsnappen om gelijk helemaal in de ratrace te stappen. Heb ik een aantal uitstapjes gepland. Een leuke expositie over de geschiedenis van de regio en een boekenmarkt. Daarnaast ga ik zeker de eerste maanden niet mijn agenda helemaal volproppen. Dat zal soms een uitdaging worden maar het afgelopen jaar is dit ook redelijk gelukt.

Reacties

Een reactie posten