Doorgaan naar hoofdcontent

Plannen maken voor een hele lange vakantie.


Werken in 2 banen
Na ruim een half jaar werken in 2 verschillende functies ben ik redelijk tevreden hoe dit loop. Ik heb een fijne samenwerking met mijn duo-collega op mij duo-functie. Ik ben zo blij dat ik nu het eerste halfjaar erop heb zitten. Want 2 collega's die vergelijkbaar functies combineerden waren binnen een halfjaar vertrokken. Dit had vooral te maken met de werkdruk. Die is gewoon hoog en je heb te maken met pieken. Ik weet dat ik altijd erg moet wennen aan nieuwe dingen maar als ik een jaar meedraai dan gaat het vaak een stuk beter.

Extra verlof
Het leuke is dat ik door alle drukte nauwelijks verlof heb aangevraagd. Nu kwam mijn leidinggevende met het verzoek of ik een extra week zomervakantie wilde. Dat is natuurlijk een prima plan. En ik heb gelijk een verlofverzoek ingediend en die werd ook goed gekeurd. Dus ik krijg nu 4 weken zomervakantie en daar ben ik heel blij mee.

Voorpret
Aangezien ik niet op vakantie ga. Ben ik nu allemaal ideeën aan het verzamelen wat ik kan gaan doen. Het lijstje word steeds langer als ik het interssant genoeg vind voor een blog dan zal ik erover schrijven. Diverse musea en een kringlooptour staan nu op de lijst. Mijn vrijwilligerswerk gaat ook gewoon door. De vakantie is voor mij echt een periode van ont-moeten. Aangezien ik soms een huismus word ga ik gewoon per week activiteiten plannen. Dat werkt bij mij het beste.

Een lange vakantie kan ook wel een beetje eenzaam zijn. Mijn werk is een druk sociaal gebeuren. Dus als introvert persoon laad ik meestal op als ik in mijn eentje ben. Maar 4 weken in mijn eentje lijkt erger dan het klinkt. In mijn planning houd ik bewust rekening dat ik elke week wel een paar sociale activiteiten plan. Sinds een paar jaar bezoek ik in mijn eentje een museum en dat kan ik je aanbevelen. Je hoef niet te wachten en interessante dingen die je wil delen kan delen via de app. Ook heb ik al een paar leuke ontmoetingen gehad met andere totaal onbekende mensen die dezelfde schoonheid of interesse deelde. En belangrijk vind ik als het een beetje saai wordt erop uit te gaan en zelf initiatief te nemen.

Reacties

  1. Ik hou ook altijd vier weken thuis vakantie, ik woon ook alleen. Ik vind het heerlijk. Ik maak juist niet teveel plannen want wil gewoon lezen en ook gewoon spontaan dingen kunnen doen. Maar dan na verloop van tijd loopt het toch voller met leuke uitjes. Ik klaag niet. ;-) Bedrijfsuitje in mijn vakantie (zelf georganiseerd) en ook altijd een vast muziekfestival. Verder wat familie en vrienden. Nee, het komt wel goed. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten