Doorgaan naar hoofdcontent

Klein beetje extra inkomen door goede spaarinformatie.



De website vanspaarbankveranderen.nl is vernieuwd. De website ooit gemaakt door de makers van de vrekkenkrant Rob en Hanneke van Veen. Ik las dat ze nu afscheid hebben genomen. Als dank staat er staat nog een foto op de site.

De vernieuwing was vorig jaar al aangekondigd. Ik ben positief verrast. Eindelijk een goede informatieve website op het gebied van sparen. Ik gebruik altijd de website spaarinformatie.nl die geeft actuele informatie over in Nederlandse banken. De vernieuwde website is aangevuld met een aantal buitenlandse banken die onder het depositogarantiestelsel vallen van het eigen land. Dit is een nuttige aanvulling voor iedereen die op zoek is naar een iets hogere spaarrente.

De afgelopen jaren is er naast de permanente daling van de spaarrente de markt wel veranderd. Vooral bij de deposito's is er veel meer keus met een iets hogere rente. De bigbank staat vermeld. Ook het platform Savedo staat erop vermeld. Ook de rekeningen van de BinckBank staan vermeld.

Voordat ik mijn huis kocht had ik een leuk spaarpotje gespaard.  In 2010 kreeg ik zelfs 4% rente. Ik was in die jaren een actieve overstapper geworden. Na jaren lang bij een grootbank tegen lagere tarieven gespaard te hebben. Werd ik steeds financieel bewuster. De afgelopen jaren ben ik vooral bezit geweest met het aflossen. Juist nu ben ik meer bezig met sparen. Deze website vind ik nuttig. Op dit moment ga ik er nog geen gebruik van maken maar ik ga mij wel eens inlezen en verdiepen hoe dit allemaal werkt. Het rendement lijkt niet spectaculair maar met een redelijk spaarbedrag scheelt het al snel een paar tientjes per jaar. Dat is eenvoudig verdiend door een deposito af te sluiten. De buitenlandse varianten zijn voor mij onbekend en ik begrijp dat ze onder het depositogarantiestelsel van de eurozone vallen bij het land van de instelling. Op de site vind je hierover de info. En toch heb ik koudwatervrees.

Waarschuwing: ik schrijf dit op eigen houtje en dit is geen reclame of advies.

Reacties