Doorgaan naar hoofdcontent

De allergoedkoopste zorgverzekering 2018


Het afgelopen weekend maakte de meeste zorgverzekeraars hun tarieven bekend. Op dit moment heb ik een Ziezo selectief zorgverzekering van het Zilverenkruis met een maximaal eigen risico. Ik weet de risico's van zo'n verzekering. Ik heb de zorgverleners gecheckt door de ziekenhuizen en fysio e.d. in mijn omgeving te controleren op een contract. De premie van dit jaar was € 837,50. Kan ik dat dit jaar ook weer halen? En wat is de nu de aller goedkoopste verzekering voor volgend jaar.

Geschiedenis premie betalen
Ik ben met schade en schande een beetje wijzer geworden in het wereldje met zorgverzekeringen. Hieronder heb ik mijn geschiedenis sinds het nieuwe zorgstelsel aan premiebetalingen opgeschreven. De eerste jaren betaalde ik gewoon premie per maand de laatste jaren premie per jaar. Vandaar dat ik het in jaren heb berekend.

  • 2006 - € 1.225,20 (Trias met aanvullende verzekeringen)
  • 2007 - € 1.338,00
  • 2008 - € 1.296,60
  • 2009 - € 1.334,40
  • 2010 - € 1.116,84
  • 2011 - € 1.158,00 
  • 2012 - € 1459,07 (Eerste overstap naar CZ met aanvullende verzekering)
  • 2013 - €  843,09  (Maximaal eigen risico)
  • 2014 - €  733,32  (Tweede overstap naar CZdirect)
  • 2015 - €  768,24  (Derde overstap naar Anderzorg)
  • 2016 - €  811,44
  • 2017 - €  837,50  (Vierde overstap naar Ziezo)

Ga ik weer overstappen?
Na vier keer overstappen weet ik nog niet of ik dit jaar ga overstappen. Ik ben mijn opties nog aan het bekijken.
Optie 1: Overstappen naar Anderzorg de premie is daar in 2018: € 917,28.
Optie 2: Blijven bij mijn huidige verzekering de premie wordt dan: € 872,42 een stijging van 4%.
Optie 3: Overstappen naar een collectieve zorgverzekering Basis budget van het zilverenkruis voor € 877,13.

Helaas zijn de contracten met de ziekenhuizen nog niet allemaal bekend. Ik wacht dus voorlopig nog even en ga half december nog een keer uit op onderzoek.

Extra kortingen
Voor de goedkopere verzekeringen zijn er niet veel kortingen meer te verkrijgen. Bij Anderzorg is het mogelijk om via een 'vriend' samen € 40 korting te ontvangen. De website Shopkorting bied bij de Ziezo verzekering € 20 korting.

De allergoedkoopste zorgverzekering 2018
Ik heb best goed gezocht misschien vind je toch een goedkopere optie. Ik ben benieuwd of je die knt vinden. De Ziezo selectiefpolis van het zilverenkruis met een maximaal eigen risico en de premie betaling per jaar. Als je die afsluit via shopkorting dan is de allergoedkoopste zorgverzekering van 2018 met een prijs van € 852,42.

De allerduurste zorgverzekering 2018
Voor de grap heb ik ook eens uitgezocht wat de allerduurste optie is. Dan kwam ik uit bij Delta Lloyd. Met de betaling per maand. Laagste eigen risico Via de eigen website afsluiten met de duurste opties voor aanvullende verzekeringen. Ik kwam uit op de prijs van € 3372,12. Dus je verdiepen in deze materie kan dus echt een besparing opleveren.

Reacties