Doorgaan naar hoofdcontent

Keuzestress voor pech


Mijn auto was voor een onderhoudsbeurt bij mijn garage geweest. De garage is geen dealer maar wel een erkent reparatie bedrijf voor het merk auto dat ik rij. Op het factuur stond altijd het merklogo van mijn auto. Het viel mij op dat er nu geen logo meer op de envelop stond. Helaas is het bedrijf niet meer erkent is. Voor mij betekend het dat ik geen gebruik kan maken van de gratis pechhulp service. Een andere garage vind ik niet prettig omdat ik dit een fijne garage vind en niet geheel onbelangrijk het is op loopafstand. Ik ben er even voor gaan zitten om nu eens uit te zoeken wat nu de beste optie voor mij is.

Wanneer heb je nu pech?
Ik rij geen enorme afstanden. Heb een auto nog jonger dan 10 jaar. De meeste km rij ik naar mijn werk en familie en dat is allemaal relatief dichtbij. De eerste vraag was dan ook of ik eigenlijk wel pechhulp nodig heb? De afgelopen jaren heb ik wel een paar keer pech gehad. Een lekke band en een kapotte accu. Mijn ervaring met de kapotte accu was zo dat ik de pechhulp echt waardeerde. Gewoon dat je weet dat je altijd iemand kan bellen als je pech heb. Dat vind ik een heerlijke luxe. Dan komt de volgende vraag. Hoeveel is het mij ongeveer waard. Ik ben tot de conclusie gekomen maximaal € 5 per maand of € 60 per jaar.

Vergelijkingssites
Voor mijn zoektocht heb ik gebruik gemaakt van de onderstaande websites*


Hierin werd het voor mij duidelijk dat je veel verschillende opties heb en even een goede afweging moet maken wat je wil. Ik schreef een lijstje met wat ik wil.

  • Hulp alleen in Nederland
  • Hulp in eigen woonplaats
  • Lage kosten

Ik heb eerst mijn verzekeringspolis bekeken pechhulp kost daar € 45 per jaar. Op zich een goed alternatief met een scherpe prijs.

Mijn keuze
Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op Blij dat ik Rij *. Voor € 29,95 per jaar en € 60 per hulpoproep. Het onderhoud van mijn auto houd ik goed bij. De kans op pech is relatief klein. Een lekke band verwisselen en een lampje dat kan ik zelf wel. Wat ik wil is dat ik iemand kan bellen als ik hulp nodig heb. Dan ben ik blij met een laag basis tarief en een betaalbare bijdrage als ik echt een keer pechhulp nodig heb. Vervangend vervoer of hotel overnachtingen heb ik niet nodig. Wel een leuk is dat ik nu ook voor pech met mijn fiets pech hulp kan oproepen. Ik verwacht daar geen gebruik van te maken.

*(Ik  heb geen enkel belang of aandelen met de organisatie).

Reacties