Doorgaan naar hoofdcontent

Vakantiebudget volgend jaar fors omhoog!


Mijn vakantiebudget is € 120 per jaar. Dat is een erg laag bedrag. Elk jaar doe ik een paar dingen van dit budget. Een proefabonnement op het FD. Dan heb je de krant 6 weken voor maar €18. Elk jaar ga ik uit eten. Dat kost ongeveer € 30. Dan bezoek ik een museum. Kosten ongeveer € 10. Dat komt er vaak nog een uitje langs bijvoorbeeld een concert. Kosten ongeveer € 40. Het overige geld is voor een snelle hap of kop koffie als ik onder weg ben. Toch denk ik aan een vernieuwing van dit budget. Ik wil gaan reizen. Hoewel ik ben geen vakantie mens. Wil ik wel eens wat meer zien van de wereld. Naast mijn zakelijke trips heb ik nog nooit een reis gemaakt. Ik hou niet van campings maar ik zou best wel eens een reis willen maken. Dan wel een beetje luxe. Goed verzorgd groepsreis rondreizen in één van mijn favorieten bestemmingen met een leuke hotels. Ik heb een wensenlijstje van welke landen ik wil bezoeken. Ik denk nu dat ik elke 5 jaar op reis ga. Het komende jaar ga ik dan fors meer kosten maken. Er is ruimte voor in het budget. Hoe langer ik hier over nadenk. Hoe beter plan ik dit vind. Mijn vakantiebudget gaat dus enorm stijgen volgend jaar. Daarna ga ik reserveren voor een volgende reis.

Reacties